AAU Karriere

AFLYST: Forstå arbejds­markedet og målret din jobsøgning

Mangler du inspiration til din praktik- eller jobsøgning? Hvor er der muligheder, og hvor kan du byde ind med dine kompetencer? Vi hjælper dig godt på vej og giver dig en overflyvning og indblik i det private erhvervsliv.

• 14.03.2024 Kl. 17:00 - 18:30

• Dansk

• On location

14.03.2024 Kl. 17:00 - 18:3014.03.2024 Kl. 17:00 - 18:30

Dansk

On location

AAU Karriere

AFLYST: Forstå arbejds­markedet og målret din jobsøgning

• 14.03.2024 Kl. 17:00 - 18:30

• Dansk

• On location

14.03.2024 Kl. 17:00 - 18:3014.03.2024 Kl. 17:00 - 18:30

Dansk

On location

På dette arrangement giver vi dig overblik, indblik og inspiration til dine videre skridt i din praktik- eller jobsøgning. Der er mange muligheder – men hvor?

Du får overblik over private virksomheder i både Danmark og særligt Nordjylland, herunder virksomhedstyper, størrelser, brancher og sektorer.

Herudover får du indblik i, hvilke udfordringer og muligheder virksomhederne arbejder med – og hvor du måske kan være med til at gøre en positiv forskel for udviklingen i den enkelte virksomhed.

inspiration til, hvor og hvordan du kan koble din viden med konkrete arbejdsområder og derved udføre værdiskabende arbejdsopgaver for både små, mellem og store virksomheder.

Du bliver præsenteret for data om erhvervslivet og konkrete virksomhedscases. Det giver dig indblik i både overordnede tendenser og helt specifikke arbejdsområder, som kan være relevante for dig, uanset om du er på jagt efter muligheder inden for projektsamarbejde, praktik, studiejob eller job efter studierne.

Underviser: Lasse Ellebæk Thomsen

Lasse har i en lang årrække arbejdet med forretningsudvikling i mindre og store virksomheder. Han er nu chefkonsulent hos erhvervsorganisationen Erhvervshus Nordjylland, hvor han er sparringspartner for private virksomheder og tovholder for samarbejdet Vækst Via Viden med målet at skabe erhvervsudvikling via højtuddannet arbejdskraft.

3 ting, du får konkret inspiration til:

1. Overblik over det private erhvervsliv i Nordjylland
2. Indsigt i muligheder og udfordringer for erhvervslivet
3. Inspiration til at koble din viden til virksomhedernes behov og skabe dit eget job

Praktisk

• Der er sandwich efter oplægget – selvfølgelig også til dig, som foretrækker vegetar- eller veganersandwich
  • Medbring din egen drikkeflaske til gratis vand fra kantinens vandstation

Spørgsmål? Send AAU Karriere en mail på karriere@aau.dk

Du tilmelder dig karriereevents via AAU Jobbank. Første gang skal du derfor logge ind med dit AAU-login, hvor du evt. kan udfylde din jobbank-profil. Og så er du i gang!